Pokret za preokret: Da li članovi saveta mesnih zajednica, nakon isteka mandata, danas rade legitimno i u skladu sa zakonom?

Iz Gradskog odbora Pokreta za preokret danas je predsedniku Skupštine grada dr Balintu Pastoru postavljeno pitanje zašto ni nakon godinu i po dana od isteka mandata nije raspisao izbore za mesne zajednice kao i zašto skupština nije donela nikakav akt o produženju mandata članovima saveta. U ovom momentu svaka njihova aktivnost je protivzakonita i nelegitimna, rekao je Darko Antelj, predsednik GO a potom se osvrnuo na uvek otvorenu temu Palić i njegovu turističku devastaciju.

Zašto neko želi u sred Palića da pravi bazen koji neće doneti ništa dobro. Naime, ova investicija koja je ogromna sa razlogom smatramo da je sumnjiva, kao da se u pozadini dosta toga krije.  U razgovoru sa kompanijama koje su kvalifikovane za revitaliciju veštačkih i prirodnih jezera dobili smo čvrsta uveravanja da Palićko jezero može biti  biološki, hemijski čisto i ispravno odnosno  obnovljeno sa biljnim i životinjskim svetom, rekao je još Antelj dodajuči da bi se od mulja koji se nalazi u Paliću mogle dobiti ogromne količine organskog đubriva kao i velike količine bio dizela koji može da pokrije potrebe poljprivrednika u okrugu i olakša im se rad.

Kanal Dunav – Tisa – Dunav za vreme Marije Terezije bio je plovan dok sada zbog njegove dubine od 2 metra to nije. Izmuljavanjem ovog kanala dobili bi još veću količinu bio dizela, što bi značilo da bi Vojvodina u narednih 50 godina mogla imati najjeftiniji bio dizel. Čisto jezero otovorilo bi mogućnost za razvoj turizma samo se postavlja pitanje da li je nekome u inetersu da jezero ne bude revitalizovano, kaže Antelj.

Na konferenciji za medije iz Pokreta za preokret zalažu se za vraćanje šinskog prevoza i oštro se protive promeni osnivačkog statusa Subotica-transa.

Investicija vraćanja tramvaja isplatila bi se u kratkom periodu a troškovi Subotica transa prepolovili bi se. Korišćenjem tramvaja građani bi znatno kraće putovali od tačke a do tačke b a umanjili bi se troškovi energije i održavanja a svakako je to i kulturno bogatstvo. Autobusku saobraćaj bi opsluživao tramvajski sistem,  tj skupljali bi građane iz kapilarnih sredina samo do šinskog prevoza kako bi nastavili dalje, kažu još iz Pokreta za preokret i ističu da bio prevoz za sve građane trebao da bude besplatan, da ga finansira grad ali ne preko budžeta. Jedan od problema svakako je i nedostatak biciklističke infrastrukture koju treba obnoviti.

Iako ima preko 40 km staze za bicikliste nisu opremljenje, ima mnogo rupa odnosno mnogo pekida staza gde biciklista mora da izađe na put i time ugrozi život.  Potrebno je obezbediti nove parking prostore odnosno parkinge iz ulica izmestiti i izgraditi nedostajuće biciklističke staze.

Na kraju konferencije za medije iz Pokreta za preokret pozvali su sve opozicione stranke da se zajednički priduže i podrže inicijativu decentralizacije koja bi olakšala pristup EU i evropskim fondovima.

 

Komentari: 0

Vaša email adresa neće biti prikazana. Obavezna polja su označena sa *