Dveri Subotica: Da li će Majšanski most izdržati?

Dveri Subotica uputile su saopštenje za javnost, koje prenosimo u celosti:

Posle zatvaranja podvožnjaka u ulici Maksima Gorkog najveći deo saobraćaja je preusmeren na saobraćaj preko Majšanskog mosta. Majšanski most je sada postao žila kucavica grada. Postavljen je semafor za koji možemo reći da je dobro sinhronizovan i da koliko toliko smanjuje gužve, jer mu je vreme rada dobro podešeno. Mada, gužve koje se dešavaju sada u letnjem periodu, i nisu gužve. Pravi pokazatelj će biti početak školske godine, jesen i zima. Svi mi znamo da je već godinama stanje mosta katastrofalno. Majšanski most je izgrađen, odnosno rekonstruisan 1980-81. godine na temeljima starog mosta iz 1912. godine. Sada, posle 40 godina njegove eksploatacije imamo situaciju gde su  središnji stubovi  potpuno degradirani, koji su u stanju raspadanja.

Oronula je i popucala betonska konstrukcija, armatura stubova izložena spoljnim uticajima je korodirala. Još 2013, pre deset godina, stručna lica sa Građevinskog fakulteta u Subotici su uradila analizu stanja i predložila mere. Predmet hitne sanacije trebali su biti središnji stubovi i gornja ploča. Sanacija središnjih stubova nikada nije urađena. Urađena je još jedna  analiza kroz javnu nabavku ,,Pregled Majšanskog mosta i analiza stanja,, zavedena pod brojem II-404-2-8/2020, ali nam nije bila dostupna. Urađena je  za vreme mandata, direktora JP Za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanja, Predraga Radivojevića.

Postavlja se prosto pitanje, ako uzmemo u obzir da je pre deset godina predlagana hitna sanacija dela mosta, da li će Majšanski most izdržati sadašnji intenzitet saobraćaja i pored korodirale armature i popucalog betona? Iako se gradski ,,stručnjaci,, nisu oglašavali po ovom pitanju nadamo se da nema bojazni od bilo kakve nepredviđene situacije vezane za Majšanski most, mada bi se građani Subotice mnogo bolje i opuštenije osećali pri prelasku preko mosta,  da su nadležni ipak preduzeli mere opreza i tražili da se postave rešetkasti stubovi pored središnjih stubova koji bi preuzeli deo opterećenja.