Skupština Grada: Ulice oštećene tokom radova na brzoj pruzi će biti sanirane nakon završetka izgradnje
Subotičke ulice koje su oštećena tokom izgradnje brze pruge Beograd – Budimpešta, odnosno zbog frekventnog prolaska teških kamiona i većeg broja vozila koja iste koriste kao alternativne pravce zbog brojnih zatvaranja ulica – biće obnovljene nakon što se radovi na pruzi završe, rečeno je na današnjem redovnom zasedanju Skupštine grada.
Tačka dnevnog reda, današnje Skupštine, koja se odnosila na treću izmenu plana poslovanja JP “Za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje”, na osnovu koje će se izgraditi nove ulice, bila je povod da se između vladajuće koalicije i opozicije povede rasprava o stanju kolovoza koji su opterećeni zbog aktuelnih radova na brzoj pruzi.
„Kako je saobraćaj krenuo alternativnim putevima te ulice su vrlo brzo devastirane i sada su u izuzetno lošem stanju sa lošim ivičnjacima, sa puno rupa na kolovozima i jednostavno građani trpe jednu torturu tih ulica nad njihovim vozilima. Skoro da niko ne vodi računa o tome, barem da se privremeno zakrpe te udarne rupe i ti ivičnjaci koje možemo da uočimo“- rekao je Miroslav Milojević, šef odborničke grupe Pokreta za građansku Suboticu.
Zamenik grdonačelnika Subotice, Imre Kern, kazao je da izvođač radova prema ugovoru između Srbije i Kine ima obavezu da svu oštećenu infrastrukturu dovede u prvobitno stanje, ali po okončanju radova.
„Ta obaveza će se morati ispoštovati, kako glavni, kineski izvođač tako i ostalih njegovi podizvođači. Mislim da će biti revitalizovana Ulica 51. Divizije, koja je jako oštećena, Jovana Mikića, rečeno je na današnjoj diskusiji i Tavankutski put, ulice u Žedniku kojih ima jako puno oštećenih, sve će to biti uzeto u obzir i vraćeno u prvobitno stanje“ – precizirao je Kern i dodao da je u okviru Projekta po planu i da se realizuje Kosovska ulica, gde će biti izgrađena pomoćna saobraćajnica koju će građani moći da koriste, te da nije sporno da će ona biti urađena, ali tek nakon što se završe radovi na pruzi.
Kern se osvrnuo i na dinamiku radova na nadvožnjacima i podvođnjacima, koji, kako navodi, teku po planu i pretpostavlja se da će podvožnjak u Maksima Gorkog biti završen u roku, tačnije 22. decembar ove godine.
„Na podvožnjaku u Maksima Gorkog, od tri mosta dva su već zavšena, stari most je praktično srušen, a ovih dana počinje izgradnja i trećeg dela mosta. Istočna strana ulaska u podvožnjak je praktično vrlo blizu kraja, naziru se pešačke i biciklističke staze koje će biti izdignute u odnosu na kolovoz, što će dati veću bezbednost pešacima i biciklistima. Takođe, komunalna infrastruktura je urađena na zapadnoj strani prema Patriji, pa sve ide u pravcu da će biti završeno u roku“ – rekao je Kern.
Čim se radovi na toj lokaciji privedu kraju, iz lokalne samouprave najavljuju zatvaranje Lošinjske ulice i rušenje tog mosta, kao i zatvaranje i rušenje Majšanskog mosta.
„Početkom naredne godine će biti završen i podvožnjak u Kosovskoj ulici, tako da će taj potez ponovo biti na neko vreme zatvoren. Sredinom 2025. godine, preostaje nam izgradnja nadvožnjaka iznad Somborske i Bajske pruge, a početak gradnje tog nadvožnjaka zavisi od toga kada će mađarska strana završiti prugu između granice i Budimpešte, jer dok nema preusmerenja saobraćaja na novu prugu, do tada se ne može zatvoriti Somborska pruga. Kada da se završi deonica kroz Mađarsku, onda će se raditi taj zadnji podvožnjak. Imamo još obavezu da sredimo kolovoz u Balkanskoj ulici, koji nije mogao biti urađen zbog administrativnih problema, a biće urađena kada se zatvori Lošinjska ulica“ – pojasnio je zamenik gradonačelnika Subotice, Imre Kern.
Odbornici su na 40. Skupštini grada, usvojili i Odluku o proširenju Slobodne zone na teritoriju Kanjiže, data je saglasnost na uvećanje osnovnog kapitala JKP „Suboticagas“, glasalo se i za pristupanje izrade dva plana detaljne regulacije, kao i za pojedina kadrovska rešenja.