Šejla Kamerić: Ružičnjak

U petak, 10. novembra u Savremenoj galeriji biće otvorena izložba izložba Ružičnjak Šejle Kamerić.

Izložba Ružičnjak okuplja dela u kojima umetnica razmatra pitanja feminizma, rodnih stereotipa, i modela i značenja autoportreta. Njeni ikonični radovi Iza kulisa (Behind the Scenes, 2018) i serija Majka je kučka (Mother Is a Bitch, 2022) biće predstavljeni uz ciklus Uhvaćeni (Hooked, 2010-2022) i najrecentniji rad Ružičnjak (Rose Garden, 2022).

Dela Šejle Kamerić ispituju mesto i ulogu žene u savremenom svetu, sabirajući istorijska iskustva pitanja ispoljavanja ženskog identiteta unutar društva, biće izložena u prostoru Palate Rajhl, secesijskog zdanja iz 1904. godine u kojem se nalazi Savremena galerija Subotica. Ambijent Galerije, koji još uvek čuva tragove porodičnog doma, približiće ove teme publici u okruženju koje poziva na promišljanje, razumevanje i saosećanje. Koristeći umetnosti kao način samoindentifikacije, Šejla Kamerić ispituje tragove koje društvo utiskuje u pojedince. Kroz svoj rad, ona istrajava u procesima dekonstrukcije narativa i polazišta koji oblikuju određene identitete, kako bi doprinela razumevanju i podstakla odvajanje od negativnih praksi stigmatizacije i isključivanja određenih društvenih zajednica. Značajno mesto u njenom radu zauzima istraživanje uticaja društava, savremenih i prošlih, na formiranje (ili ukidanje) ženske slobode i oblikovanje žene po meri društva.

 

BIOGRAFIJA

Šejla Kamerić (1976: Sarajevo, Bosna i Hercegovina) je vizuelna umetnica koja se u svojoj praksi bavi filmom, fotografijom, objektima, crtežima i instalacijama. Stekla je priznanje zbog dirljive intimnosti i komentara o društvu koji su postali glavni elementi njenog rada. Baveći se temama koje proizilaze iz nelinearnih istorijskih narativa, kao i ličnih istorija, Kamerić se fokusira na politiku sećanja, načine otpora u ljudskom životu i posledične specifičnosti ženske borbe. Insistirajući na empatiji kao temeljnom komunikativnom mehanizmu između sebe, svojih subjekata i gledalaca, Kamerić upozorava na, a istovremeno i stvara, moćne političke izjave.

Radovi Šejle Kamerić deo su brojnih internacionalnih umetničkih kolekcija: TATE Modern u Londonu, Musée d’Art Moderne de la Ville u Parizu, Museum Boijmans Van Beuningen u Roterdamu, Kolekcija savremene umetnosti Fondacije Vehbi Koç u Istanbulu, Muzeja savremene umetnosti u Barseloni, Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, Kolekcije Kontakt u Beču, ArtTelekom u Nemačkoj…

Samostalno je izlagala svoja dela u GAK Gesellschaft für Aktuelle Kunst u Bremenu, Umetničkoj fondaciji – Umetničkom muzeju u Šardži, Muzeju savremene umetnosti u Barseloni, MFI – Internacionalnom festivalu u Mančesteru, Muzeju moderne umetnosti u Ljubljani, Muzeju savremene umetnosti u Beogradu, Kunsthaus u Gracu, Centru za savremenu umetnost u Viljnusu, Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, Centru za savremenu umetnost i kulturu Röda Sten u Gotenburgu, Wip: Konsthall u Stokholmu, Centru Pompidou u Parizu, Portkus u Frankfurtu na Majni, Galerie im Taxispalais u Insbruku, kao i u drugim umetničkim centrima širom sveta.

Šejla Kamerić je 2011. godine dobila Nagradu za kulturnu raznolikost „ECF Routes Princess Margriet“, a 2007. umetničku rezidencijalnu stipendiju od DAAD-a Berlin. Na 46. beogradskom Oktobarskom salonu 2005. godine dobila je posebnu nagradu sa umetnički rad koji je izvela sa Urošem Đurićem. Godinu dana ranije dobila je Nagradu ONUFRI od Nacionalne umetničke galerije u Tirani i Nagradu „Sloboda“ od Međunarodnog centra za mir u Sarajevu.

Njeni filmovi prikazani su na više od 40 međunarodnih filmskih festivala, uključujući festivale u Veneciji, Roterdamu, Adani, Zagrebu i Sarajevu.

 

Komentari: 0

Vaša email adresa neće biti prikazana. Obavezna polja su označena sa *