Novi DSS: Gorka koncesija
Gradski odbor Nove Demokratske stranke Srbije (Novi DSS) ponovo osuđuje odluku lokalne vlasti da dosadašnji javni prevoz ,,Subotica – trans“ zauvek odlazi u privatne ruke koje će grad subvecionisati u narednih 15 godina!
Kada je u prošlom Skupštinskom sazivu na sednici Skupštine grada opozicija bila protiv predloga da se ,,Subotica – trans“ preda u ruke privatnika, jer su joj subvencije bile previsoke, odbornica Nove DSS je reagovala pitanjima: zašto se gradska vlast odlučila da nakon 100 god. postojanja ugasi JP,,Subotica – trans“ po sistemu Koncesije i znači li to da će i neka druga JP preduzeća u gradu doživeti istu sudbinu; da li će budući privatni prevoznik preuzeti u narednih 15 godia i sve ne rentabilne linije ili će ih prepustiti nekome drugom i kome; postoje li garancije da će privatnik preuzeti baš sve zaposlene ili će ubrzo zapošljavati neke svoje ljude; zašto se Grad obavezuje na subvencije od 290 miliona din za razliku između ostvarenog prihoda privatnika i cene vožnje po kilometru; zašto Studija izvodljivosti čiji je autor Saobraćajnih fakultet u Beogradu koštata građane Subotice 120 hiljada evra; zašto se umesto autobuski linija u gradu i bliži prigradskim mestima ne vrati šinski prevoz – tramvaj koji bi bio isplativiji, rentabilniji za održavanje i ekološki opravdaniji oblik prevoza putnika?
Naravno, na ta pitanja nije bilo odgovora iz tabora SNSa i SVMa! Sada pitamo gradonačelnika zašto nakon završetka Studije izvodljivosti ona nije pristupačna za širu građansku javnost? Zašto je neko stručno lice nije javno prezentovalo? Zašto Studija izvodljivosti nije objavljena bar na sajtu grada?
Ono što Gradski odbor Novog DSS sada javno saopštava građanima je da je lokalna vlast na čelu sa gradonačelnikom Stevanom Bakićem izignorisala dostavljenu Studiju na štetu onih koji su im dali glas na lokalnim izborima i svih drugih poreskih obveznika, jer su stručnjaci u Studiji naglasili da je sadašnji rad JP ,,Subotica – trans“ održiv uz manje izmene koje se odnose na obnovu voznog parka i optimalizaciju rada zaposlenih!
Ova tvrdnja nas navodi na zaključak da Komisija za javno – privatno partnerstvo Vlade Srbije, koja je dala mišljenje na predlog Akta o ustupanje javnog prevoza u Subotici uz Koncesiju potencijalno privatnom partneru, nije predpostavila kako će to SNS i SVM sprovesti u delo! Jer, koji je to privatni prevoznik koji mora u startu uložiti 14,7 miliona evra kako bi otpočelo svoj rad i da mu se to isplati u narednih 15 godina a da nije bar iz redova SNSa!?
Kako je lokalna vlast isplanirala, sugrađani će već od maja sledeće godine plaćati voznu kartu privatniku po ceni koju još niko nije utvrdio i voziće se u starim autobusima JP ,,Subotica – trans“ jer će se vozni park menjati postupim izvođenjem novih autobusa sve do novembra 2026. god. Da li će konkretno za ovu Koncesiju iko ikada odgovarati iz sadašnje lokalne vladi ostaje na vama poštovani sugrađani i na vremenu ispred nas!