Festival nauke, preduzetništva i ekologije u OŠ “Sečenji Ištvan”

U Osnovnoj školi “Sečenji Ištvan” danas je povodom 20. maja, Svetskog dana pčela, održan Festival nauke, preduzetništva i ekologije. Oko 300 učenika iz sva četiri objekta ove obrazovne ustanove pripremilo je za svoje mlađe drugare brojne zanimljive aktivnosti u vidu prezentacija, projekata i igara, u cilju edukacije o značaju važnosti pčela za očuvanje životne sredine i da od njih zavisi opstanak planete i čoveka.

Jedna od njih je bila i Anđela Jovanović, učenica šestog razreda, koja se sa svojim drugarima pripremila jedan od projekata koji je danas predstavila prisutnima. Nas su zadužili da naučimo decu da vide kakve su zapravo pčele, da su one dobre i pametne, a ova manifestacija mi se sviđa zato što ima raznih tema i ideja, ima zabavnih igara putem kojih može jako puno da se nauči. Najviše mi se sviđa engleski jer je zanimljiv. Dok smo se pripremali naučili smo da pčele oprašuju cveće i da ne bi mogli bez njih i da one imaju poseban značaj. Njena drugarica Marija Krnajski nam je rekla da najviše voli da jede med. Najviše su mi se dopale zanimljivosti vezane za pčele, jer su meni one jako zanimljive i jako ih volim. Volim da jedem med. Znala sam da je on jako zdrav, o tome su mi i roditelji pričali”.

Kako ističe direktorica OŠ “Sečenji Ištvan” Vesna Weiss, današnjom manifestacijom želeli su da postignu nekoliko važnih ciljeva, između ostalog da kroz svojevrsni tematski inovativan projekat posvećen pčelama upozore javnost da su pčele veoma važne i da bez njih i njihove zaštite ne bismo živeli na ovoj planeti. “Istovremeno pokazujemo kako u tradicionalnu nastavu unosimo i inovativne metode, istraživačke zadatke i kako aktiviramo učenike da sami analiziraju projekte, a zatim ih prezentuju svojim drugarima i da tako koriste naučno – istraživački rad, što je i zadatak jedne obrazovne ustanove. Ovim aktivnostima želimo da razvijamo i preduzetničke kompetencije kod učenika, što predstavlja jedan proces učenja tokom čitavog života i veoma je važno da ih pripremimo da imaju poverenja u sebe, da organizuju svoj život i veštine tako da postavljaju svoje ciljeve i da ih odgovorno planiraju i realizuju”, dodala je ona.

Projekat je podržao i Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, čiji studenti su sa profesorima predstavili svoj rad iz oblasti robotike i zaštite životne sredine, kao i subotičko Udruženje pčelara “Pčela”. “Koliki je značaj pčela možete videti samim tim što, bez obzira na to koja je oblast u pitanju, učenici je mogu tematski obraditi kao što to rade i biologičari, geografičari, istoričari. Ovim smo deci pružili priliku da upoznaju i saznaju koliki je značaj pčela i pčelinjih bića u očuvanju samog života”, rekao je Dragoljub Antić, predsednik Udruženja.