Đorđe Keljač ponos Osnovne škole “Matko Vuković”

Učenik trećeg razreda Osnovne škole “Matko Vuković” Đorđe Keljač, na evropskom delu Međunarodnog takmičenja iz engleskog jezika “Hippo Olimpijada” koji je nedavno održan u Italiji, zauzeo je visoko četvrto mesto.

“Učio sam engleski čitajući knjige, volim da učim drugačije jezike. Na takmičenju je bilo puno dece, imao sam tri drugara, dva su bila iz Makedonije, a jedan Srbije. Jako sam ponosan što sam osvojio četvrto mesto, i dalje ću učiti engleski i učestvovati na ovom takmičenju”, kaže Đorđe.

Kako objašnjava nastavnica engleskog jezika Silvia Stefanović, ovom takmičenju prethodila su dva kvalifikaciona nivoa, od kojih je jedno održano upravo u ovoj školi, na kojima je ovaj učenik postigao sjajne rezultate. Konkurencija je bila ozbiljna, jer su osim iz Srbije učestvovale i škole iz čitave Evrope. Finalni krug Hippo Olimpijade održaće se u Rimu, a Đorđu je nedostajalo svega tri boda za plasman.

“Bez obzira na sve, mi smo ponosni na njega što se uopšte plasirao u ovaj rang takmičenja i otišao u Italiju. Doživeo je zaista veliku stvar u ovako ranom uzrastu, s obzirom da pohađa treći razred. Mi se za ovo takmičenje pripremamo gotovo čitave godine, radimo testove iz prethodnih godina, ali isto tako jačamo i neke druge jezičke kompetencije, kao što su gramatika i pisanje, jer ovo takmičenje obuhvata više segmenata, poput polaganja jezičkih sertifikata. Deca su jako zainteresovana za učenje engleskog jezika, dobro je što uče od prvog razreda, a mi koji radimo sa njima trudimo se da oni to zavole od najnižeg uzrasta. Gledamo da ih učimo kroz igru, da im bude zanimljivo, da ih motivišemo kako bi stekli dobru osnovu. Ono što se mi ovde u školi trudimo je da organizujemo što više aktivnosti i takmičenja, da bi oni koji se osećaju sigurno u ovoj oblasti imali prilike da to i pokažu”.

Osnovna škola “Matko Vuković” je pre četiri godine bila prva koja je u našem regionu organizovala početni nivo Hippo takmičenja, na kojem učestvuju učenici svih subotičkih škola. Ove godine učestvovalo je 62 đaka. Prema rečima direktorice Mirjane Stevanović, deca vole da uče jezik, kako svoj maternji tako i strani, zato što su nastavnice pronašle način da to za njih ne bude teret i da čitanje nije nešto što traži dodatni napor, već da to bude zadovoljstvo.

“U našoj školi se sprovodi IOP 3 (Individualni obrazovni plan) za decu koja su u svom znanju i umećima na jednom višem nivou u odnosu na ostale učenike u odeljenju, a  mi trenutno imamo oko 10 takvih đaka iz različitih oblasti, poput hrvatskog i engleskog jezika, matematike, a sledeće školske godine planiramo još toga, gde se traži jedan dodatni napor za nastavnika, ali to za naše nastavnike nije napor nego zadovoljstvo, zato što deca napreduju i imaju prilike da postignu mnogo više nego što bi inače postigli prateći samo program rada tog jednog nivoa razreda. Škola vodi računa da deca, pored toga što imaju IOP 1 i 2 za učenike koji slabije nareduju i koja imaju nekih poteškoća, radimo i sa učenicima koji imaju bolji napredak u odnosu na ostale. Za školu je to značajno, ona se po tome izdvaja od ostalih”, objašnjava Mirjana Stevanović.