Subotička Gradska uprava najbolje ocenjena

Gradska uprava Subotice zauzela je 1. mesto u Monitoringu funkcionisanja gradskih uprava sa 160 od mogućih 262 bodova, koji je tokom 2022. godine sproveden u okviru projekta „Praćenjem javne uprave ka boljem upravljanju na lokalu – pratim JA“, a u kojem je učestvovalo još 17 gradova i opština.

Subotička Gradska uprava najbolje je ocenjena u segmentu pružanja usluga, odnosno dostupnosti i kvaliteta administrativnih usluga koje pruža građanima i privrednom sektoru, a pored toga je najbolje ocene dostigla i u oblasti upravljanja javnim finansijama, gde je mereno više parametara koji se odnose na poštovanje budžetskog kalendara, uspešnost planiranja budžetskih prihoda i rashoda, transparentnost budžeta, pripreme samog dokumenta i izveštaja o sprovođenju , odnosno izvršenju budžeta i javnih nabavki.

Predstavljajući podatke, Vanesa Belkić iz Centra za ravnomerni regionalni razvoj, istakla je da je u okviru praćenja rada ocenjivano stanje u šest oblasti javne uprave u okviru kojih se primenjuju tzv. principi javne uprave, a da pozicija subotičke lokalne samouprave zapravo govori o njenom i kvalitet javnih usluga koje Gradska uprava pruža građanima i u drugim aspektima koji su ispitivani. “Kada se sagleda konačno bodovanje koje je grad postigao, osvojen je ukupno 61 procenat mogućih bodova, tako da svakako postoji dosta prostora za unapređenje  u mnogim segmentima i mi smo predstavili i preporuke za svaku od oblasti javne uprave, šta je ono bi se moglo uraditi u narednom periodu. Oblasti koje su nekako najlošije ocenjene su one za izradu i koordinaciju javnih politika i otvorenost uprave i transparentnost u procesu zapošljavanja, tako da fokus preporuka će se uglavnom ticati ove dve oblasti koje su najlošije bodovane u procesu ovog monitoringa”, dodala je Belkić.

Načelnica Gradske uprave Marija Ušumović Davčik, istakla je zadovoljstvo što je subotička Gradska uprava izabrana za najuspešniju u različitim oblastima delovanja. “Ono što mi je posebno drago, jeste da je naročito istaknuta oblast pružanja usluga građanima i upravljanje javnim finansijama. Građani su ti koji najviše cene i sude o našem radu, jer je ovo zaista mesto gde se u prvom redu obraćaju da bi ispunili neku svoju obavezu ili da ostvaruju neka od svojih prava. Od načina prijema do rešavanja njihovih predmeta jeste ponekad dug put, ali ukoliko se isti završi na obostrano zadovoljstvo, smatramo da smo uspešno obavili zadatak. Izrada ovog izveštaja je zahtevala prikupljanje zaista velikog broja podataka, trudili smo se da sebe i svoj rad predstavimo u dobrom svetlu, onoliko koliko je to realno, a naravno da uvek postoji prostor za poboljšanje i trudićemo se da upravo u oblastima u kojima smo dobili nižu ocenu, u budućem periodu ostvarimo bolje rezultate”, naglasila je Ušumović Davčik.

Projekat sprovodi Centar za evropske politike u saradnji sa partnerskim organizacijama, Centrom za ravnomerni regionalni razvoj, Nacionalnom koalicijom za decentralizaciju i Ekološkim centrom Stanište.