Spas za Subotica-trans u javno privatnom partnerstvu?
Odbornici Skupštine grada na trećoj sednici usvojili su svih 38 tačaka dnevnog reda. Doneta su Rešenja o davanju saglasnosti na Izveštaj o stepenu realizacije Programa poslovanja za sva javno komunalna preduzeća, javna preduzeća kojih je ukupno 12 i dva društva sa ograničenom odgovornošću za 2023. godinu a usvojeno je i Rešenje o davanju saglasnosti na Odluku o raspodeli dobiti za svih 14 javno komunalnih preduzeća, javnih preduzeća i društava sa ograničenom odgovornošću za 2023. godinu.
Odbornici su doneli Rešenje o davanju saglasnosti na Odluku o delimičnom pokriću neto gubitka iz prethodnog perioda Javnog preduzeća Subotica-trans Subotica a većinom glasova odbornici su glasali „za“ predlog Odluke o usvajanju predloga i donošenju Koncesionog akta za poveravanje obavljanja komunalne delatnosti javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji Grada Subotice.
Što se tiče javno privatnog patnerstva o tome je odlučila prošla skupštinska većina ali kada je u pitanju ovaj predlog koncesionog akta mi imamo veoma opravadane sumnje, rekla je Nela Tonko ne samo zbog činjenice da je donet u rekordno kratkom roku, tj za manje 48 sati je sastavljen document od 117 stranica, rekla je Nela Tonković ispred Koalicije Subotica protiv nasilja – Biram Suboticu – Nela Tonković dodajući da se po pravilu na konkurs za privatno javno partnerstvu u domenu prevoza javlja jedan ponuđač. Po pravilu se ograničava ono što su prava javnog da postavlja cenu karte jer bi to bio parameter od javnog interesa a isto tako u koncesionom aktu nije spomenuto na koji način grad kao javni partner ima prava da kontroliše sprovođenje partnerstva, odnosno koji su to mehanizmi monitoringa i kontrole koji bi mogli dovesti do onog čemu svi težimo a to je povećanje standarda u domenu javnog prevoza grada, rekla je Tonković i istakla da koalicija Subotica protiv nasilja – Biram Suboticu – Nela Tonković neće podržati predlog iz navedenih razloga dok vladajuća koalicija od ovog trenutka ima apsolutnu odgovornost za sprovođenje javnog privatnog partnerstva odnosno za dalju sudbinu preduzeća.
Na modelu finansiranja i organizacije preduzeća radio je stručni tim dok smo mi kao stručna služba već nekoliko godina unazad upoznati sa problematikom preduzeća nakon i za vreme korone nakon čega je i došlo do ove situacije, rekao je Radoslav Vukelić, sekretar Sekretarijata za komunalne delatnosti dodajući da su i pored teškoća sve linije zadržane.
Koncesioni akt je korak u proceduru koji je Zakon o javnom privatnom partnerstvu i koncesijama propisao a mi se nalazimo na polovini puta. Ovo nije document kojim nešto treba da se zakuca, definiše i počne od sutra. Ovaj dokument otvara novi postupak a to je postupak za izbor eventualnog partnera koji će biti zainteresovan da učestvuje u pozivu. Poziv je otvoren 52 radna dana nakon čega se otvaraju u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, rekao je još Vukelić i najavio da eventualni javno privatni partner ne može biti izabran pre kraja oktobra.
Ovom vrstom Koncesionog akta predviđeno je da se zameni kompletan vozni park sa ciljem da se obezbediti funkcionisanje redovnih i korigovanih linija odnosno da se putnicima obezbede bolji uslovi tokom vožnje. Svi autobusi će biti opremljeni sa klima uređajima, imaće wifi ,sisteme za naplatu i efikasnije aplikacije. Svi autobusi moraju biti minimum Euro 6 norme a važno je da se i cene karte neće menjati.
Nisu svi građani korisnici javnog prevoza pa smo kao odgovorna lokalna samouprava prinuđeni da korigujemo izdvajanja za ovu delatnost ukoliko se na poziv niko ne odazove, rekao je Vukelić dodajući da su vodili računa i da zaposleni imaju bolje uslove za rad odnosno da sugrađani dobiju, efektniji, kvaliteniji, bezbedniji, tačniji i emisiono bolji prevoz u gradu.
Doneto je Rešenje o davanju saglasnosti na Prvu izmenu Programa poslovanja Javnog komunalnog preduzeća „Pogrebno“ Subotica za 2024. godinu, kao i Odluka o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Budžetskog fonda za podsticanje razvoja mladih talenata Grada Subotice.
Odbornici su doneli Odluku o prestanku mandata odbornika Daniela Fleišman i Tijane Fleišman, nakon čega je novim odbornicima verifikovan mandate a doneto je i nekoliko kadrovskih rešenja.